Konkurencja odgrywa obecnie wielką rolę, dlatego ważny jest dobór właściwego i ,co najważniejsze, jak najbardziej obiektywnego badania marketingowego. Odpowiednie badania marketingowe w pełni zobrazują całość relacji między firmą a klientem i w ten sposób oceni się jakość obsługi klienta.
Dobrze wykonany raport z przeprowadzonego badania może stać się cennym źródłem informacji dla kierownictwa. Przyniesie odpowiedzi jak postępować by budować dobrą tożsamość marki, opracować standardy obsługi i podnieść jakość sprzedaży.
Metoda badania poziomu obsługi klientów
Na podstawie: Secretclient.com
Jedną z najważniejszych metod badania obsługi klientów jest mystery shopping *więcej informacji tutaj. Ukazuje ona przebieg realnych doświadczeń klientów w wybranych punktach sprzedaży. Inna nazwa tego badania to tajemniczy klient. By pracownicy zachowywali się naturalnie nie mogą domyślić się kogo obsługują. Te badania marketingowe polecają na obserwacji zazwyczaj pracownika sprzedaży przez przeszkolonego pracownika, zwanego audytorem. Po wizycie w takim sklepie, należy wypełnić stworzoną przez firmę ankietę.
Znajdujący się w analogicznym portalu artykuł bez dwóch zdań też Cię zaintryguje - to
ważny tekst traktujący o opisywanej kwestii.
To jest źródło wiadomości interesujące zarząd.
Badania satysfakcji drogą do sukcesu
Potrzeba badania satysfakcji klientów jest jest dobrym środkiem w momencie, gdy firmę spotykają nagłe trudności w postaci słabej obsługi czy spadku sprzedaży. W szczególności dzięki metodzie mystery shopping przybliża się do patrzenia na firmę oczami klienta, a uzyskane wyniki mogą służyć jako narzędzie motywujące. Obecnie firmy muszą wymyślać wiele sposobów na przyciągnięcie klienta. Dlatego tak ważna staje się obsługa, ponieważ dzięki niej konsument będzie wiedział gdzie zechce coś kupić i czy do tego miejsca powróci.