Jedzeniowe szaleństwo!

Przepisy, porady i wskazówki.

Co Polacy standardowojedzą w w biurze? Czytaj na ten temat więcej

Dobrze rozplanowana dieta jest kluczem do zdrowia i pożądanej sylwetki. Obok dostarczania do organizmu wybranych składników odżywczych, tak samo ważna jest także częstotliwość jedzenia. Często pomijamy to podczas czasu spędzanego w pracy.
Kolorowe magazyny prześcigają się w lansowaniu coraz to nowych trendów żywieniowych i przepisach na zdrowy styl życia. Badania wykazują, że Polacy jedzą za dużo, albo za mało. Często sięgają oni po gotowe posiłki, niezdrowe przekąski. Kochamy komfort, często zmieniamy przerwę na lunch. Złe przyzwyczajenia żywieniowe oraz niechęć do aktywności fizycznej to szybka droga do zbędnych kilogramów.


Co składa się jadłospis Polaków w pracy? Są to głownie przekąski, drugie śniadanie lub obiad. tylko nieliczni gotują w domu. Bardzo często są to gotowe produkty lub półprodukty, jedzą oni także w pracowniczych stołówkach i restauracjach. Na ratunek przychodzi także catering dla firm. Z domu najchętniej Polacy przynoszą kanapki, owoce, sałatki oraz przetwory mleczne.

catering
Napisał: Streetsblog & Streetfilms
Na podstawie: http://www.flickr.com
Specjaliści ds. żywienia podkreślają, że głównym problemem, który może źle wpływać na metabolizm i utrzymanie szczupłej sylwetki jest nieodpowiednie rozplanowanie posiłków w ciągu dnia. Rekomendowane jest, aby były one spożywane w trzygodzinnych odstępach. Jeżeli rozpoczynamy dzień później, wskazane jest, aby dopasować rozkład do planu dnia - czytaj . Wybierając jedynie jedną porcję, sprawiamy, że organizm odpowiada tworzeniem zapasów tkanki tłuszczowej. Przesadnie długą przerwę odczytuje on jako kryzys i zaczyna robić zapasy.

Specjaliści ds. żywienia rekomendują spożywanie dwóch posiłków w przeciągu ośmiogodzinnego dnia pracy. Reguła ta obowiązuje wobec zarówno pracowników fizycznych, jak i umysłowych, ale skład pożywienia powinien być zróżnicowany. Osobie pracującej przy biurku wystarczy zaledwie jogurt lub kefir w połączeniu z owocami. Pracownikowi fizycznemu energię uzupełni kanapka z chleba pełnoziarnistego z różnymi dodatkami.
Obiad powinien mieć w składzie białko, np. chude mięso oraz węglowodany złożone, które znajdziemy kasze, ryż jęczmienny czy producent makaronów pełnoziarnisty.

Zawsze niezbędna wydaje się być wiedza z przeróżnych tematów. Wtedy aktualny tekst (https://wineme.pl/o-subskrypcji-wina) przyda się nam wszystkim. By ją zdobyć, powinniśmy przeczytać tekst pod wskazanym linkiem.

Taki sam skład powinien zawierać obiad osoby pracującej fizycznie. Jak zaznaczają dietetycy, obiad to niezwykle ważny posiłek. Dostarcza on około 30-35 procent dziennego zapotrzebowania na energię.


Ważne jest również, aby dostarczyć do ciała kalorii w właściwym czasie.Dla przykładu w momencie kiedy nie wyposażymy się w koniczne składniki we właściwym czasie to wygłodniały organizm sprawi, że rzucimy się na jedzenie wieczorem.
Zmiany należy wprowadzić także w liście przekąsek. Słodycze, czekolada, ciasta szybko zamienią się w niechciane kilogramy.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-10-26 10:32:40
Tagi: przekąski, biurko, organizm